Indkaldelse til Generalforsamling d. 19 Oktober 2023 kl 19.30 på Sønderby Kro

Forslag skal være formanden i hænde, senest Torsdag, d. 12. Oktober 2023. Forslag kan sendes på Mikkelslothrasmussen@gmail.com  ​​​​

Vi starter med spisning kl. 18.30
Menu: Wienersnitzel + 1 øl/vand pris 75,00 kr. (Delvis brugerbetaling)
Bindene tilmelding for maden til formand Mikkel Sloth Rasmussen senest d. 16/10

Lydighed

Er et hold for hvalpe og alle andre hunde uden øvre aldersgrænse hvor lydigheden ikke er helt på plads.

Apporteringsholdet

Er for hunde hvor lydigheden langt hen ad vejen er på plads. Du gør dig selv en tjeneste ved ikke at gå for hurtigt frem. Det kan også godt ske at vi beder dig skifte til lydighedsholdet hvis vi mener det er det bedste for dig og din hund. Vi vil forsøge at tilpasse træningen ud fra de enkelte hundes niveau.

Forårstræning

Lydighedshold v/ Hanne Jensen
For hvalpe og andre hvor lydigheden ikke er helt på plads.
Der er ingen øvre aldersgrænse.
Undlad at fodre hunden inden træningen - medbring masser af godbidder i stedet.

Apporteringshold v/ Gert Jensen
Her forventes det at lydigheden er på plads.

Hvor: Skuldelev Grusgrav, mellem Østby og Skuldelev
Hvor mange: 6 træningsaftener.
Indskrivning: 29. Marts kl 18
og Opstart: 29. Marts kl 18​​​​​​.30
Pris Medlemmer: 300 kr betales første træningsdag fra kl 18 til 18:30
Pris for IKKE Medlemmer: 400 kr betales første træningsdag fra kl 18 til 18:30
Prisen dækker: Undervisning og forsikring

Der skal fremvises vaccinationsattest der skal fremvises ved betaling
Løbske tæver kan ikke deltage i træningen, men fører er velkommen til at følge træningen uden hund.

Ved overtegningen af holdene vil medlemmer af foreningen blive prioriteret før andre indtil 1 uge før træningsstart.

Hvis man gerne vil forhåndstilmelde eller har spørgsmål, kan man kontakte Mikkel på Tlf. 40879219 eller mail: mikkelslothrasmussen@gmail.com
Efterårstræning

Info vil komme senere på hjemmesiden, Facebook, og på mail.
mail: mikkelslothrasmussen@gmail.com

8. apr. 2024
Med positiv indlæring og legende tilgang til træningen har Slangerup Jagtforening skaffet mange nye medlemmer. Hundeejere, der ikke går på jagt, fylder godt på holdet.
4. mar. 2024
Når påskudt hjortevildt ikke umiddelbart ligger synligt forendt, er det vigtigt, at man som jæger kan vurdere skudstedet, og om der skal rekvireres en schweisshund.
26. feb. 2024
Nu har også de nordjyske jagthundeinstruktører fået deres egen sparringspartner udi videndeling, efteruddannelse, mv. Allan Kristiansen er ny forbundsinstruktør i nord.
22. feb. 2024
Foråret er et godt tidspunkt at gå i gang med at gøre dig selv og din hund klar. Mange jagtforeninger opstarter hundetræning i marts - få et overblik på kortet her.
5. feb. 2024
Hvem var det, der sagde, at man kan kritisere en jægers børn og ægtefælle, men aldrig – aldrig nogensinde – hans hund? Det er jo nok at stramme den en anelse, eller er det?