Indkaldelse til Generalforsamling d. 19 Oktober 2023 kl 19.30 på Sønderby Kro

Forslag skal være formanden i hænde, senest Torsdag, d. 12. Oktober 2023. Forslag kan sendes på Mikkelslothrasmussen@gmail.com  ​​​​

Vi starter med spisning kl. 18.30
Menu: Wienersnitzel + 1 øl/vand pris 75,00 kr. (Delvis brugerbetaling)
Bindene tilmelding for maden til formand Mikkel Sloth Rasmussen senest d. 16/10

SKYDEAKRTIVITER

Vi bestræber os på at tilgode se både Riffel- og Flugt-skydning ved at have flere arrangement inden for begge disipliner.

Disse aktiviter kan der findes mere om på underliggende sider.

Du er mere end velkommen til at tage kontakt til skydeudvalget, hvis du vil lave et arrangement eller har forsalg til et.

Lerdueskydning / Skydevogn

Som tidligere afholder vi skydninger til skydevogn på Hove Enge Østbyvej 5, 4050 Skibby (hos Torben)
Der vil være mulighed for køb af øl, vand samt lidt grill mad :-)
Alt forgår kontant på dagen.

Dage med Skydevogn 2020:
Den 10. juni 2023 kl. 9:00
Den 24. juni 2023  kl. 9:00
Den 27. august 2020 kl. 9:00

JKF Skydning:
D. 18. juni 2020 kl. 9:00 på Slangerup Skydebane.
Indskudet betales af Selsø Sogns Jagtforening
JFK skydning er jagtskydning 40 lerdueserie.
Der er en konkurrence mellem Slangerup's- , Fredersikksund's- , Kulhuse'-, Freslev-Vellerup's-, Selsø Sogn's- Jagtforeninger

Evt. spørgsmål rettes til:
Mikkel Rasmussen. Tlf. 4087 9219

16. mar. 2024
Danmarks Jægerforbunden opgraderer sikkerheden ved tilmelding til aktiviteter, så det fremover kræver login at hente deltagerinfo fra medlemssystemet.
13. feb. 2024
Så overvej at invitere DJ's miljøkonsulent med ud på en kigger. Vi er nemlig i gang med at indsamle viden, erfaringer og gode ideer til inspiration for andre.
15. nov. 2023
Pga. en fejl på haglskålene i haglpatroner af mærket GREEN SHOT har Land & Fritid af sikkerhedsmæssige årsager besluttet at tilbagekalde dem.
14. nov. 2023
DJ's miljøkonsulent var med på en kigger, da Tommerup Jagtforening ryddede op på skydebanen. Her har man samme udfordring som mange andre steder. Mangel på frivillige hænder.
5. okt. 2023
DJ's miljøkonsulent var med ude på en kigger, da Randbøl Jagtforening ryddede op på skydebanen. Vi er nemlig i gang med at indsamle erfaringer til inspiration for andre.

Riffelskydning

Skydebiograf:
Vi har lavet en aftale med Våbenfabrikken i Albertslund om leje af 12 baner i 1 time
Dato: xx
Start: xx:00
Sted: Våbenfabrikken,  Roholmsvej 4, 2620 Albertslund
Antal skud: Husk at tage rigeligt med - et sted 80 -150
Pris: xxx kr.
Dækker: Skydning og efterfølgende spisning

Indskyldning:
Vi lavet en aftale med Kr. Hyllinge Skytteforening for lån af deres 200m skydebane for indskydning af din jagtriffel(ler).
Dato: ikke sat
Start: 18:00
Sted: Kr. Hyllinge Skytteforening
Indskydningen 100m: alle kaliber og kugle typer
Indskydning på 200m: MAKS 8mm kugle og skal være spidsskapt.
Antal skud: ubegrænset
Pris: 150kr for indskydning og grill mad
Tilmelding til mad: Dan Kestler - 2043 5118 eller Dan@Kestler.dk

16. mar. 2024
7. mar. 2024
Det burde være nemt at besvare, da det er et grundlæggende krav for danske riffeljægere. Men med nye it-systemer og skiftende lovgivning kan det være en udfordring.
1. mar. 2024
Du kan ikke deltage i det obligatoriske riffelskydeforløb med en lånt/overdraget riffel. Du skal have en våbentilladelse våbnet, som er udstedt af politiet i dit navn.
9. feb. 2024
Sig nærmer tiden, hvor Danmark vinker farvel til blyet i riffelammunition. Har du styr på de nye regler? DJ indbyder alle medlemmer til webinar.
29. jan. 2024
DJ er generelt stærkt skeptisk over for, hvordan regeringens forslag til stramninger af våbenloven mv. skal skabe en reel sikkerhedsmæssig forskel.